Sunday, September 14, 2014

For you

Start with until when? When all this things going to end? Aku tak minta semua masalah ni jadi and nobody wants. I'm might say I'm tired with my life, everything seems so wrong. Aku bukan siapa-siapa, aku bukan yang paling baik nor paling hebat. I've flaws, life aku up and down but most of the time, down. Aku penat bermain dengan instinct sebab instinct aku betul. Bila aku start berfikir, aku fikir jauh. Aku mudah lupa, aku buat sesuatu yang mungkin menyakitkan orang sekeliling aku. I'm the worst, sampai lah orang lain bagitahu kesilapan aku tu. Terlalu ramai orang yang dah aku sakit kan. Come to think of it, orang yang paling makan hati dengan aku selama ni, mak. Seterusnya, Abah and abang-abang. Kemudian, kawan rapat aku, either kawan lama or kawan baru. Berjuta kali aku mohon ampun dekat diorang, tapi semua tu tak akan hilang kan all the pain, and the scars that I've made. Aku ada sorang kawan, yang bagitahu aku ni " kau ade hidup kau sendiri, kalau orang lain tak ada untuk kau, kau ingat kau ade mak abah kau, abang-abang and kawan-kawan, and aku " . Takkan pernah aku lupa semua tu, and abang aku pernah bagitahu " kawan ramai mana pun, susah dia takkan ade, kecuali keluarga kau." . mak selalu pesan " kalau orang buat kau macam tu jangan kau duduk diam, angkat kaki tinggal kan semua tu, kau fikir diri and perasaan kau, buat apa kau fikirkan orang macam tu" . dan hati aku cakap " aku takut dengan apa yang aku fikir, aku tak nak orang salah faham dengan aku dan aku tak nak dingin dengan siapa siapa, sebab aku sayang orang yang pernah ade untuk aku susah dan senang, tapi pada masa yang sama aku nak juga fikir perasaan aku instead of orang lain". Hanya Allah yang faham apa yang aku rasa sekarang. Mungkin dah terlalu lama aku lupakan DIA. Aku lupa nak tunduk, lupa nak angkat tangan aku. Sekarang ni aku terlalu down and I miss mom dad and my siblings so much it hurts. I'm sorry dear friends and family, Ya Allah, Engkau ampun kan dosa aku, terhadap rakan-rakan ku, mak Abah, Abang-abang, and ampun kan dosa mereka terhadap aku.